Najdłuższa i największa liczba pierwsza
6 lutego 2013, 19:32Curtis Cooper z Uniwersytetu Środkowego Missouri odkrył największą jak dotąd liczbę pierwszą, składającą się z 17.425.170 cyfr. Poprzednia, opisana w 2008 r., rekordzistka była sporo krótsza: zapisywało się ją za pomocą 12.978.189 cyfr.
Microsoft wciąż nie załatał IE8
22 maja 2014, 14:08Microsoft od ośmiu miesięcy nie załatał dziury w Internet Explorerze 8. W związku z tym informacje o niej została ujawnion a przez Zero-Day Initiative (ZDI), prowadzoną przez należącą do HP firmę Tipping Point.
Boty bardziej aktywne niż ludzie
15 maja 2015, 10:33Liczba wizyt generowana przez boty jest większa niż ta generowana przez ludzi. Z raportu przygotowanego przez firmę Distil Networks dowiadujemy się, że boty generują obecnie aż 59% wizyt na witrynach WWW. Jeszcze w ubiegłym roku odsetek ten wynosił 45%.
Koniec wtyczek dla Javy
29 stycznia 2016, 06:51Oracle oświadczyło, że zrezygnuje z publikowania wtyczki dla Javy w JDK 9. Kolejna wersja Javy powinna ukazać się w marcu 2017 roku. Rezygnacja z wtyczki dla przeglądarek jest podyktowana troską o bezpieczeństwo, gdyż wtyczka ta jest ulubionym celem cyberprzestępców
Atakuje Windows, by zainfekować Linuksa
22 lutego 2017, 12:20Eksperci z firmy Kaspersky ostrzegają, że skutki ataku złośliwego kodu Mirai – który bierze na cel urządzenia z Linuksem i tworzy z nich botnet – mogą być groźniejsze, niż się początkowo wydawało. Specjaliści odkryli bowiem złośliwy kod na Windows, który najpierw infekuje pecety z systemem z Redmond, a następnie korzysta z nich by wyszukać urządzenia z Linuksem i zainfekować je kodem Mirai.
Pierwsze satelity SpaceX trafiły w przestrzeń kosmiczną
24 maja 2019, 09:26SpaceX wystrzeliła pierwsze własne satelity komunikacyjne. Start Falcona 9 z 60 satelitami komunikacyjnymi miał odbyć się 17 maja, jednak był ciągle przekładany ze względu na niekorzystne warunki pogodowe i konieczność aktualizacji oprogramowania. W końcu się udało.
Dziewczęta i chłopcy w różnym wieku odczuwają negatywny wpływ mediów społecznościowych
1 kwietnia 2022, 12:53Chłopcy i dziewczęta mogą w różnym wieku odczuwać negatywne skutki używania platform społecznościowych, wynika z badań przeprowadzonych przez międzynarodową grupę ekspertów. Z badań opublikowanych na łamach Nature Communications wynika, że u dziewcząt negatywny związek pomiędzy używaniem platform społecznościowych a satysfakcją z życia pojawia się w wieku 11-13 lat, u chłopców zaś w wieku 14-15 lat
Szkodliwy kod wykorzystuje luki w Windows
25 lipca 2006, 10:49Specjaliści ds. bezpieczeństwa wykryli kod wykorzystujący trzy świeżo załatane przez Microsoft luki w firmowych produktach. Dwie z nich koncern z Redmond ocenia jako "krytyczne".
O czym internetowy randkowicz wiedzieć powinien
6 lutego 2007, 20:40Szukasz wybrańca lub wybranki serca przez Internet? E-randki są coraz popularniejsze, naukowcy z Cornell University ostrzegają jednak, że wszyscy, i kobiety, i mężczyźni, rozmijają się niekiedy z prawdą, opisując wzrost, wagę albo określając wiek (Proceedings of Computer/Human Interaction).
Nadmierne granie to nie uzależnienie (na razie)
28 czerwca 2007, 10:13Amerykańskie Stowarzyszenie Medyczne (American Medical Association – AMA) przychyliło się do opinii specjalistów i stwierdziło, że na razie nie wpisze nadmiernego grania w gry komputerowe do rejestru chorób. Stowarzyszenie uważa, że dotychczas przeprowadzone badania nie dowiodły jednoznacznie, że jest to uzależnienie.